Качване на сайт в ТОП интернет търсачки | SEO-WEB UNIVERSITY SEO Оптимизация търсачки SEO техники настройки на сайт | Facebook | Търсачка №2 | Скрийншот | ScreenShotStudio | Los Angeles | Adidas | Автоавангард | Топ Авто | Кредит Кар | Отслабване | Дънкова мода | Холивуд | RegistryBooster | Bomi Auto | Баня-Банско | Мегафон блог

Качване на сайт в ТОП интернет търсачки

Както вече знаете роботизираните търсачки използват софтуер, наречен паяк редовно да сърфира в Интернет, и да намира нови сайтове и страници, за да ги добави в индекса си, който се извършва абсолютно безплатно. Това означава, че за разлика от директорийте е вероятно да има няколко, които да не бъдат индексирани и изброени. Затова е препоръчително вие самите да предприемете някои стъпки зъ по-голяма сигурност, че страниците които желаете ще бъдат подадени на търсещите машини. Но разбира се преди подаването Ви препоръчвам да се уверите на 100%, че вашият сайт е правилно оптимизиран. Разгледайте вашето заглавие, мета описанието и ключовите думи, за да сте сигурни, че е правилно описанието на вашия уеб сайт и правилно са оптимизирани вашите ключови думи. Сега ще ви обясна важни подробности и насоки за подаване на сайт в трите главни роботизирани машини Google, Yahoo! и Бинг (бивш MSN и Live Search), което е достатъчно, за да ви донесе желания трафик.

Подаване на сайт в Google
Google е една от най-важните роботизирани търсачки, тъй като над 70% от търсенето в Интернет се извършват чрез този портал. Освен това, резултатите от търсенето се получават от няколко други широко разпространени търсачки. За да опресния паметта ви препоръчвам да се върнете и да прочетете отново статията "Отношения между търсачките | Кой кого притежава".

Интерфейса за директно подаване на URL адрес в Google се намира на адрес: http://www.google.com/addurl/. Можете също така да регистрирате свой профил в Google, и да се възползвате от инструмента за уебмастери Google Webmaster Tools, от където задължително трябва да подадете подробна карта на сайта си във формат XML файл. (За тези, които не знаят как става това ще предоставя специална статия по темата, връзка към която ще намерите от главната навигация на блога ми).

Хубаво ще е, ако предварително сте изпратили вашия сайт към основните директории (като DMOZ и Yahoo!). След като са вече листнати там Google и други роботизирани търсачки ще ви намерят и индексират по-лесно.

Въпреки това Google обаче продължава да предоставя страницата си "Добавяне на URL" (Add URL), която ви позволява да предоставите адреса си директно, за да се индексира от роботите. Но това не е абсолютно сигурно, че сайта ви ще бъде индексиран и кога ще се случи това. Независимо от това добре е да предоставите началната страница на сайта плюс още няколко други URL адреси, който пребивават на вашия домейн с помощта на "Добавяне на URL" страницата.

Но запомнете, че не трябва да подават повече от това, за да избегнете обратен ефект. Обясних ви в предишна статия, че това може да се приеме като спам от робота на търсачката и сайта ви да бъде игнориран от индекса на Google. Единствената причина за представянето на някои от вътрешните страници е в случай, че има проблем да достигне до тях директно от началната ви страница. Затова пак повтарям, че много важен момент тук е добрата Оптимизация на уеб страници. Много важно е структурата на сайта ви де е такава, че всички страници да са свързани, т.е. когато се тръгне от начална страница връзките трябва така да са изградени, че да може да се достигне до всяка страница и от там обратно да водят към началната категория. Така структура на сайт предоставя пълна картина така да се каже на роботите и е невъзможно те да пропуснат някоя страница. Това дава на Google алтернативен маршрут в сайта ви. Когато паяка посети дадена страница връзки от нея към друга страница също се индексират. Ако уебсайта Ви е чисто нов, то вероятно ще отнеме около един месец преди Google да ви включи в списъците от търсене. През този период можете да съ възползвате от платената услуга Pay-per-click, която е много добра. Говорихме по този въпрос в предишната статия "Правила за регистриране на сайт в търсачките".

Подаване на уеб сайт до Yahoo!
Yahoo!, освен че е една от най-големите директории в мрежата, също е и много важна роботизиран търсачка, която освен в САЩ се използва и от много хора по цял свят чрез своите регионални подразделения. Тя осигурява най-важните резултати в продължение на няколко други услуги (вж. "Отношения между търсачките | Кой кого притежава").

Интерфейса за подаване на сайтове (Add URL) към Yahoo! е на адрес: https://siteexplorer.search.yahoo.com/submit. Ако следвате връзката Submit a Website or Webpage, което означава "Подайте уеб сайт или уеб страница", това ще ви отвори прозорец в който мажете да поставите вашия адрес и да го подадете на Yahoo! безплатно. Единственото изискване е да имате регистриран Yahoo ID, което Ви препоръчвам да направите, защото тази търсачка е както казах в "Топ 3" на Интернет. Плюс това Yahoo ID ще Ви бъде от голяма полза и след това, за да се възползвате от многото други предимства, които водещата търсачка ви предоставя. Много социални мрежи в Интернет изскват да имате валидна регистрация с Yahoo!. Тази търсеща машина както и при Google, изграждането на връзки е най-добрият начин да получите безплатно листване. Услугата Безплатно подаване на URL адреси предлагана от Yahoo! не гарантира по никакъв начин, че ще бъдат индексирани всички адреси.

Сигурния начин за показване на ваш сайт в Yahoo! е платеното показване на ваша реклама в резултатите от търсене в търсачката. Системата е същата както при Google (Pay-per-click) и заплащате единствено, когато някой е кликнал върху вашата обява. Недостатък тук обаче е, че трябва предварително да захраните сметка (мисля, че беше минимум 100 долара), от която моментално се вземат сумите дължими за направените кликове. Ако ненадейно получите доста посещения, а сумата по сметката ви е свършила, то Yahoo! ще спре да показва вашия рекламен елемент, докато не захраните сметката си отново.

Между другото Yahoo! индекса включва технология, която показва резултати от три различни търсачки, които са закупени през 2002 и 2003: Inktomi, AltaVista и AllTheWeb. Това показва, че веднъж поместен в листинга на Yahoo! сайта ви съответно ще се показва и от тези три търсачки. робота.

Подаване на сайт към Bing търсачката
Интерфейса за подаване на страници към Bing се намира на адрес: http://www.bing.com/docs/submit.aspx?FORM=WSUT. Тук както и при Google също се предлага услуга Webmaster Tools, където може да подадете Карта на сайта си (Sitemap), да видите статистика и други опции. Препоръчвам ви да се регистрирате и да използвате ефективността на тези полезни инструменти.

Bing както казах е третата от Топ търсачките. Тя използва робот на базата на MSNBOT и паяците, като тези на Google намират новите обекти в Интернет от проследяване на връзки, насочени към тези сайтове. Роботите на Бинг са много активни и затова са успели да създадат една наистина голяма база данни, която надхвърля 5 милиарда индексирани страници. Една от особеностите на Бинг е решението си да се откажа от включването си в система за платени обяви. Bing оценява разглежданите сайтове по качество на съдържанието и така определя класиране на сайта. Освен това, при тази търсачка определящ фактор също е честотата на актуализация на сайта. Колкото по-активен е сайта, толкова по-често паяка го обхожда - и по този начин получава по-висок рангинг.

Ако нямате търпение да чакате роботиа на Bing да намери сайта ви, отидете на опция "Добавяне на URL" и ръчно подайта адреса си. Всичко, което трябва да направите е да подадете URL-то и да чакате робота да го посети.

Нека обобщим нещата
Бъдете търпеливи! Не се тревожете, ако не видите незабавни резултати. Това е нормално. Казах Ви че минава известно време преди вашия сайт да се появи в резултатите на търсачките.
За Bing този период е около 6 седмици, за Yahoo! - 8-12 седмици, за Google - от 3дни до 3 месеца понякога. Що се отнася до Google, дори и да се забави показването не се тревожете. Понякога се случва резултатите там да се позабавят, но знайте - Google ще ви даде повече от половината от целия трафик, който ще получавате към сайта си.

Какво трябва да помните от тази статия:
*Успешното подаване на сайт в Google, Yahoo! и Bing ще го добави в индекса на много други търсачки, които се явяват като дъщерни на тези.

*Роботизираните търсачки намират новите сайтове предимно след проследяване на връзки към него.

*Ако имате проблем с безплатното листване в Yahoo!, то би било добре да се включите в програмата "Pay-per-click", което със сигурност ще ви донесе така необходимия трафик.

Първия Български Бутон за споделяне

1 коментара:

George | 21 юли 2010 г. в 5:50  

Много полезно и добре направено.
Благодаря!

Вашият коментар ще бъде премахнат, ако в него има включени активни хипер връзки. Моля проявявайте здрав разум и колегиалност! Не публикувайте обидни думи и изрази, което е признак на ниска култура. Авторът Ви благодари за разбирането!
Приятни минути на страниците на SEO-WEB UNIVERSITY